Dunaguri Görkorcsolya és Szabadidősport Civil Társaság oldala     Frissítve: 2020.07.29. 17:20
× Oldalunk HTTP-sütiket használ a jobb működésért. Elfogadom

Városi görkorcsolyázási lehetőségek

Az éppen aktuális információkért (találkozó, időpont, stb.) kattints ide!


Budapest igen jó lehetőséget kínál arra, hogy a város területén is jókat görkorcsolyázzunk. A belvárosban egészen jók a járdák, különösen az Andrássy úton, a Bajcsy Zs. úton, a Körutakon, a Margit szigeten, a Bikás parkban, illetve némely rakparti részen. Esténként gyakran látni kisebb nagyobb csoportokba verődött göriseket gurulgatni, nyáron sokszor a késő éjszakába nyúlóan.
A külső kerületekben inkább hosszabb kerékpárutakat látunk erre alkalmasnak, illetve a kertvárosi részek csökkentett forgalmú utcáin is lehet és szoktak görkorcsolyázni. Az alábbi összeállításban azokat a csoportosulásokat, rendszeres gurulásokat vesszük sorba, amelyek már évek óta rendszeresek és nyitottak bárki számára.


Kedd esti görkorcsolya és síroller edzés


A keddi estéken általában este 6-7 körül tartunk síroller és görkorcsolya gyakorlást/edzést a Városlgetben az Olof Palme sétányon. Ilyenkor kijönnek a haladó görisek is, hogy innen kiindulva egy 10-20 km-es kört guruljanak a városban. A találkozó az Olof Palme sétány elején a Műjépálya előtti parkolónál van. A kezdő görkorcsolyások a Ligetben gyakorolnak, amíg a csapat másik része sírollerezést tanulja és edz.

Csoportos görkorcsolya oktatást ilyenkor nem tartunk, görokrikat nem hozunk ki, de természetesen segítünk, ha valamit gyakorolnál vagy új dolgot tanulnál. Kérdezz minket bátran, akkor is, ha rollert látsz a lábunkon, mert segítünk. :)
2018-tól újdonságként síroller tanulást és edzéseket is tartunk a Városligetben!
Van lehetőség kipróbálni ezt a sportot is, ha legkésőbb előtte való nap jelzed a dunaguri@gmail.com e-mail címunkön a cipőméreted megadásvál!
Segítünk a kezdő lépések megtételében, hozunk ki hozzá megfelelő felszerelést. Neked csak a görkoris védő felszerelésed, de legalább sisakot kell kihoznod, hogy elkezdhesd.
Ki lehet próbálni a nordic bladinget is! Ez a Skandináviában kedvelt gurulós sport abból áll, hogy a görkorcsolyás a haladását síbottal segíti a sífutáshoz/sírollerezéshez hasonlóan. Mindössze annyit kell tenned, hogy göriben légy ott és legalább egy nappal előtte emailben kérj tőlünk botot, hogykipróbálhasd!



Csütörtök esti városi görkorcsolyázás kezdőknek és haladóknak


Csütörtök este 7-8 óra közötti indulással, a városligeti oktatás után, a kezdőkkel és a haladókkal szoktunk egy közepes vagy hosszabb kört gurulni a városban. Erre jöhetnek azok a kezdők is, akik legalább egy technikával biztonságosan meg tudnak állni és tudnak legalább átlagos tempót gurulni. Ezeken a túrákon sajátítjuk el gyakorlatban is azokat a göris technikákat, amit az oktatáson tanultunk. Ezen a guruláson főleg a haladó görkorcsolyások vesznek  részt és általában segítik a kezdőket útközben, ha nem túl lassúak. Kérjük, a még nagyon kezdő, bizonytalan, lassan guruló, csetlő botló görkorisok erre a túrára ne jöjjenek, mert nagyon belassítják a csapat mozgását! Ha útközben kiderül, hogy ők nem tudják tartani a tempót, akkor általában azttanácsolják, inkább a tömegközeledést válasszák hazafelé.
Az útvonal, tartalmazhat lejtőket (a hidakat általában), és néhányan, főleg akik itt parkolnak, a Városligetbe térnek vissza.
Legtöbbször az alábbi helyeken gurulunk végig (nem feltétlenül ebben a sorrendben): Városliget - Andrássy út - Oktogon - Erzsébet tér - Szabadság tér - Pesti rakpart - Szent István park - Lánchíd - Budai rakpart - Margithíd - MArgitsziget - Árpádhíd - Hugária krt. - Lehel út - Dózsa Gy. út - Városliget.
Ennek hossza 10-15 km között változhat. Ennél hosszabb, több hidat is érintő útvonal is lehetséges. Gyakran görkorizunk a Margit szigeten is, mert új és hibátlan ott az aszfalt.
A létszám változó, indulásnál 10-30 közötti görkorcsolyás indul el és a végére kb. fele ér el, mert útközben sokan lekapcsolódnak hazafele gurulva. Ha a városban máshol tartjuk a csütörtöki oktatást, akkor nem mindig megyünk a városba is görkorizni.
A csütörtök esti városi görkorcsolyázás facebook csoportját  elérheted itt...
 


FNS - Friday Night Skating


Nemzetközileg is több városban, fővárosban, Budapesttől Los Angelesig, tartják meg ezt a fajta görkorcsolyás eseményt péntek esténként. Régebben hívták még PEK-nek is, azaz Péntek Esti Korizás -nak. A legtöbb városban este 8-9 körüli az indulási időpont. Budapesten a görokrisok gyülekezése általában péntek este fél 9-től szokott lenni az Erzsébet téren a "Gödörnél" és az indulás este 9-kor van. Az útvonal, a tempó, és a nehézségi fok változó. Gyakran van pihenő is. Az útvonalat kerékpárosok is  biztosítják. Régebben a 70-100 görkorcsolyás részvételével zajlottak az FNS túrák, de az utóbbi években inkább ennek a felét-harmadát látni az útvonalon. Ettől függetlenül ez az egyik legnépszerűbb városi görkorizási program. Az FNS-nek külön facebook csoportja is van, ahol több mindent is lehet az útvonalról olvasni. Az FNS társoldalunk a www.nightskating.hu
Osztrák görkorisok a miénknél jóval fejlettebb www.nightskating.at oldalon informálódhatnak. Ezt a görkoris rendezvényt haladók és kezdők egyaránt látogatják, de a kezdőknek javasoljuk, hogy legalább egy technikával tudjanak megállni!
Az FNS rendezvény FB csoportját elérheted itt...


 

Freestyle Slalom csapat edzése a Bikás parkban


Heti több alkalommal a Freestyle Slalom csapat is edz a városban a 11. kerületi Bikás Parkban. Edzéseiket hétfő, szerda, péntek 17:30-19:30 és vasárnap 10:00-12:00 között tartják. Az időpontok alkalom adtán módosulhatnak. Első sorban a szlalomozást gyakorolják bóják között, és emellett speed slalom gyakorlatokat is végeznek ugyanitt. Az edzést Horváth Anna és Duma Sándor okleveles oktatók tartják. Bővebb infókat róluk itt találhatsz: http://gorkorisuli.hu 
Ugyanebben a műfajban régebben edzettünk az Andrássy úton az Operánál is (pontosabban a Balett Intézet előtti járdán), de a felújítások miatt ez jelenleg nem lehetséges. Amint véget érnek a munkálatok  visszatérhetünk ide is.



Görkorizás a Margit szigeten


Sok görkorcsolyás kezdi itt gurulni az első métereit. A környezet szép, a járdák nagyon jók, nemrég volt felújítva itt az úthálózat így kíváló a terep görkorcsolyázásra. Nagy rajtuk a sétáló gyalogos forgalom, emiatt célszerű az esti órákban görkorcsolyázni itt. Figyelni kell a keresztezéseknél a járda szélén lévő vakvezető dudorokra, mert könnyű megbotlani bennük, pláne sötétben! Este fejlámpa ajánlott!
Az úttest is nagyon jó de a görkorcsolyázást az áthaladó buszok, az autók és a kerékpárosok zavarják (ráadásul a KRESZ szerint nem is szabályos). A főútvonalon haladva a sziget hossza 2 km körüli, így a Margit hídtól oda-vissza kb. 4-4,5 km-t lehet görkorcsolyázni. A Margithídról leérve, a szökőkút felé, egy hosszú de nem túl meredek lejtővel kezdődik az útvonal, amit a kezdő görkorcsolyásoknak nem igazán javasolunk elsőre... Kezdő görkorisoknak inkább a járdákon való görkorizást javasoljuk.
A túloldali, Árpád hídi lejáró, nagyon meredek, itt fokozottan kell vigyáznia még a haladóknak is! Inkább gyalog gyere le, hogy ne legyen baleset!
Itt szoktak edzeni néha gyorskorisok is nagyméretű kerékkel felszerelt görkorcsolyával. Jellemzően gyorsan és viszonylag nagy távokat (20-40 km) gurulnak itt, amikor kint vannak.



Agrósok a városban


Az agresszív görkorizás többnyire helyhez kötött az "ugrálós, slide-olós" elemek miatt. Ilyen "skate park"-ot találhatsz az Erzsébet téren, az Árpád hídnál a Görzenálban, a Petőfi hídnál, illetve még jó pár helyen Budapesten. Érdemes ezeket a helyeket felkeresned, ha ebben a műfajban szeretnél görkorcsolyázni.


Frissítve: 2020.02.14.     További kérdések és kapcsolat: dunaguri@gmail.com




"; } }